Ik heb gisteren mijn spelidee verstuurd aan FoE-support, zij hebben mij doorverwezen naar het forum. Naar aanleiding van onderstaand bericht dat ik heb verstuurd zou ik graag jullie mening over het systeem van de GvG horen. Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Thunderman0
-------------------------------------------------------
Beste InnoGames-support,
Ik speel momenteel een paar maanden mee in wereld A in Nederland en kan de opbouw en uitstraling van het spel FoE enorm waarderen.
Echter hoor ik een hoop mensen klagen over bepaalde mogelijkheden in de GvG die het eigenlijk onwerkelijk zijn.
Momenteel is het mogelijk om:
Door combinatie van deze regels zie ik het volgende fenomeen dagelijks voorbij komen in meerdere tijdperken:
Het is nu mogelijk om in een week tijd een hele gilde 'weg te vagen' die enorm hard hebben gewerkt voor alle sectoren die zij hebben veroverd.
Om het voorbeeld te geven van een gilde, RELAX, die hier nu gebruik van maakt:
Na dit alles gaan zij verder naar de volgende sector om te veroveren, doordat zij 1. hun hoofdkwartier kunnen verplaatsen (onbeperkt) en 2. sectoren vrij kunnen geven (ook onbeperkt) is het mogelijk om als een soort van lintworm door alle sectoren heen 'racen' voor relatief lage kosten voor RELAX, omdat zij achter elkaar hun sectoren vrij geven waardoor het overnemen van sectoren helemaal niks kost.
Nu is het dus zo dat wanneer een speler het grootste gebouw: Alcatraz tot een hoog level heeft opgebouwd (in dit voorbeeld M.O.B., nummer 1 speler met een alcatraz op level 51) kan iemand oneindig blijven aanvallen op een sector, en desnoods in zijn ééntje meerdere sectoren veroveren van een gilde.
De verdedigende partij heeft in dit voorbeeld 25 sectoren veroverd en moet veel betalen om verdediging bij te kunnen zetten in een nieuwe sector, dit is een duur proces wanneer je wordt aangevallen. De gilde kan zichzelf verdedigen met 20 leden die allemaal legers hebben van het HT-tijdperk, maar houdt dit niet eeuwig vol.
Wanneer er een sector veroverd door RELAX is worden er legers bijgeplaatst en geven zij hun daarvoor eerste sector verdiend weer vrij en gaan weer verder met veroveren.
Ik ben van mening dat het oneerlijk is voor de gildes die hele systemen bedenken om veel goederen bij elkaar te verzamelen om 25 sectoren te veroveren in één tijdperk en deze willen verdedigen dat dit door één persoon of gilde wordt verpest door hier gewoonweg overheen walsen, met de achterliggende gedachte dat zij hier relatief weinig goederen aan verliezen én enorm veel punten aan verdienen. Veel punten is meer voordelen (tot het onwerkelijke toe, zo is M.O.B. in twee maanden tijd uitgegroeid is van 1 miljoen punten naar 1 miljard punten, terwijl de persoon onder deze speler 42 miljoen punten heeft, die deels ook op dezelfde manier zijn vergaard omdat die ook in de RELAX gilde zit).
Voor alle duidelijkheid, het is niet de gilde RELAX noch een speler die ik wil terugfluiten, ik wil hun alleen als voorbeeld gebruiken omdat zij enkel gebruik maken van alle mogelijkheden die nu mogelijk zijn.
Mijn vraag is dan ook:
Zouden jullie kunnen kijken naar de regels van de GvG en kijken of het mogelijk is dit op een mooie manier op te lossen zodat er eerlijk sectoren kunnen worden verdiend?
Ik heb hier zelf ook al even over nagedacht, dit luid:
Ik denk dat wanneer er niks wordt gedaan aan dit fenomeen dat er een hoop spelers zullen stoppen met spelen omdat al hun werk/hun investeringen iedere keer weer door één bepaalde gilde wordt verscheurd en waardoor je telkens opnieuw kan beginnen. In het ergste geval bloed een wereld dood.
Ik zou graag horen wat jullie hier van vinden.
Met vriendelijke groet,
Thunderman0
Een (nog) enthousiaste speler
Vriendelijke groet,
Thunderman0
-------------------------------------------------------
Beste InnoGames-support,
Ik speel momenteel een paar maanden mee in wereld A in Nederland en kan de opbouw en uitstraling van het spel FoE enorm waarderen.
Echter hoor ik een hoop mensen klagen over bepaalde mogelijkheden in de GvG die het eigenlijk onwerkelijk zijn.
Momenteel is het mogelijk om:
- Sectoren te veroveren in de GvG
- Hoe meer sectoren je van een tijdperk bezit, hoe duurder het wordt om andere sectoren te veroveren. Dit vind ik erg logisch, zo wordt het moeilijker voor grote gildes om zichzelf staande te houden en gaan zij vechten voor hun sectoren omdat dit veel tijd en energie kost.
- Doordat je steeds groter wordt kun je het hoofdkwartier van een tijdperk verplaatsen.
- Je kunt veroverde sectoren vrijgeven zodat je verdiende sectoren weer vrij komen voor andere gilden.
- Onbeperkt levelen met Grootste Gebouwen
Door combinatie van deze regels zie ik het volgende fenomeen dagelijks voorbij komen in meerdere tijdperken:
Het is nu mogelijk om in een week tijd een hele gilde 'weg te vagen' die enorm hard hebben gewerkt voor alle sectoren die zij hebben veroverd.
Om het voorbeeld te geven van een gilde, RELAX, die hier nu gebruik van maakt:
- Zij landen in het Hedendaags tijdperk door een sector te veroveren, naast een groot veroverd gebied door 1 gilde.
- Zij starten met het overnemen van 2 sectoren en beveiligen deze vervolgens met legers.
- Vervolgens verplaatsen zij hun hoofdkwartier naar de laatst veroverde sector.
- Hierna geven zij hun eerste veroverde sector (waar zij geland zijn) vrij.
Na dit alles gaan zij verder naar de volgende sector om te veroveren, doordat zij 1. hun hoofdkwartier kunnen verplaatsen (onbeperkt) en 2. sectoren vrij kunnen geven (ook onbeperkt) is het mogelijk om als een soort van lintworm door alle sectoren heen 'racen' voor relatief lage kosten voor RELAX, omdat zij achter elkaar hun sectoren vrij geven waardoor het overnemen van sectoren helemaal niks kost.
Nu is het dus zo dat wanneer een speler het grootste gebouw: Alcatraz tot een hoog level heeft opgebouwd (in dit voorbeeld M.O.B., nummer 1 speler met een alcatraz op level 51) kan iemand oneindig blijven aanvallen op een sector, en desnoods in zijn ééntje meerdere sectoren veroveren van een gilde.
De verdedigende partij heeft in dit voorbeeld 25 sectoren veroverd en moet veel betalen om verdediging bij te kunnen zetten in een nieuwe sector, dit is een duur proces wanneer je wordt aangevallen. De gilde kan zichzelf verdedigen met 20 leden die allemaal legers hebben van het HT-tijdperk, maar houdt dit niet eeuwig vol.
Wanneer er een sector veroverd door RELAX is worden er legers bijgeplaatst en geven zij hun daarvoor eerste sector verdiend weer vrij en gaan weer verder met veroveren.
Ik ben van mening dat het oneerlijk is voor de gildes die hele systemen bedenken om veel goederen bij elkaar te verzamelen om 25 sectoren te veroveren in één tijdperk en deze willen verdedigen dat dit door één persoon of gilde wordt verpest door hier gewoonweg overheen walsen, met de achterliggende gedachte dat zij hier relatief weinig goederen aan verliezen én enorm veel punten aan verdienen. Veel punten is meer voordelen (tot het onwerkelijke toe, zo is M.O.B. in twee maanden tijd uitgegroeid is van 1 miljoen punten naar 1 miljard punten, terwijl de persoon onder deze speler 42 miljoen punten heeft, die deels ook op dezelfde manier zijn vergaard omdat die ook in de RELAX gilde zit).
Voor alle duidelijkheid, het is niet de gilde RELAX noch een speler die ik wil terugfluiten, ik wil hun alleen als voorbeeld gebruiken omdat zij enkel gebruik maken van alle mogelijkheden die nu mogelijk zijn.
Mijn vraag is dan ook:
Zouden jullie kunnen kijken naar de regels van de GvG en kijken of het mogelijk is dit op een mooie manier op te lossen zodat er eerlijk sectoren kunnen worden verdiend?
Ik heb hier zelf ook al even over nagedacht, dit luid:
- Sectoren kunnen/mogen worden vrijgegeven, maar 1 sector per 7 dagen. Sectoren vrijgeven moet blijven omdat gildes zouden kunnen onderhandelen voor bepaalde gebieden zodat zij elkaar kunnen passeren maar niet dat er een werkelijke sloop kan plaatsvinden in een tijdperk.
- Een hoofdkwartier kan je verplaatsen, maar dit kan ook maar 1x per 7 dagen. Het hoofdkwartier verplaatsen moet blijven, met de reden dat wanneer je een sector verliest/vrijgeeft je niet zonder hoofdkwartier komt te zitten.
- Een maximum level voor een GvG-invoeren zodat een oneindige slachtpartij door 1 persoon niet meer mogelijk is.
Ik denk dat wanneer er niks wordt gedaan aan dit fenomeen dat er een hoop spelers zullen stoppen met spelen omdat al hun werk/hun investeringen iedere keer weer door één bepaalde gilde wordt verscheurd en waardoor je telkens opnieuw kan beginnen. In het ergste geval bloed een wereld dood.
Ik zou graag horen wat jullie hier van vinden.
Met vriendelijke groet,
Thunderman0
Een (nog) enthousiaste speler
Spelregels GvG
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire