mardi 27 janvier 2015

Live beter verstaanbaar: hoe?

Mijn broer speelt al.jaren voor t plezier in een luidruchtige hoop groepjes. Zelfs na al die jaren blijft zijn stem onverstaanbaar in de mix. Als ie een bindtekst zegt verstaat men het meestal wel ( meestal mist t ook volume)

Helpt een compressor bij de verstaanbaarheid? De rest is in handen van anderen, geleverd materiaal en hopelijk iemand met kennis achter de basic mixer.

Vorig jaar heb ik de PA even overgenomen omdat t kon. Gain opengooien, ( niet vies van rode leds dus) laag er uit en meer kon ik niet doen. Dan waren de bindteksten tenminste 'luid'.

Dus kan er iets qua hardware achter zijn micro, voor de PA zodat zijn stem er verstaanbaarheid uit haalt?

Moet erg betaalbaar zijn, optreden is voor hem geen bijverdienste.

Ik ben meer dan 20 jaar dj met micro, maar heb nooit compr gebruikt of zo. Dus ik hoef geen vermanend vingertje ivm de micro tot in t rood sturen, anders ben ik ook altijd te zacht qua stem.

Ik bedoel maar: ik overdrijf niet natuurlijk. De speakers hoeven niet te sneuvelen :)





Live beter verstaanbaar: hoe?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire