samedi 31 janvier 2015

Phase invert

Hallo , k ben al een tijdje aan lezen over Phase Invert , en weet dat dit voornamelijk bestemd is voor het opnemen van verschillende mic's.



Ik heb het volgende geprobeerd , 2 mono tracks van dezelfde openhat.

Ene uiterst links gepanned , andere rechts.

Bij de openhat die rechts in mijn stereo beeld zit heb ik de phase 180° geflipt.



Er zijn dan nog mogelijkheden om het geluid een duidelijk plaats links of rechts te geven , maar dat ter zijde.



De vraag is eigelijk , hoe komt het dat als die phase 180° geflipt is , dat ik ineens veel meer stereo beeld krijgt , en op de analyzer zie ik duidelijk een anti phase.



Het lijkt of die openhat , verder gaat dan een gewone links recht pan.



Ik hoop dat ik de juiste benamingen gebruikt heb en dat jullie er aan uit kunnen.



Grtz Kevin





Phase invert

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire